Uit onderzoek blijkt dat 25% van de leerlingen onvoldoende tekstbegrip hebben om goed mee te kunnen in het voortgezet onderwijs. Onderzoeken toonden aan dat leerlingen beter gaan begrijpen wat ze lezen, naarmate zet meer lezen. Net als in het basisonderwijs geldt ook hier "Meer (voor) lezen, beter in taal.
CSG Reggesteyn ging hiermee aan de slag en voerde een leesuur in. Leerlingen en docenten lezen. Er wordt gepraat over boeken en wat blijkt...... leerlingen gaan meer lezen. De uitleencijfers van de mediatheek stijgen spectaculair. Lees het artikel in VO-magazine 5/maart 2013. Even doorscrollen.
Het artikel maakt nog maar eens te meer duidelijk dat structurele aandacht voor lezen ook belangrijk is voor leerlingen in het voortgezet onderwijs.
De Bibliotheek op school dus. Ook voor het VO.
Wie nog twijfelt lees wat er hier over gezegd wordt.
Binnenkort wordt bekend op welke scholen experimenten zullen gaan plaatsvinden.
'Intermezzo' - Sally Rooney *****
3 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.