zondag 29 mei 2011

Roman als digitaal Bulkboek

Bericht van Theo Knippenberg

Lang geleden heeft Harry Mulisch voor mij het eerste hoofdstuk
geschreven van een /Hollandse Literaire Thriller/.
Daarna hebben Remco Campert, Hugo Claus, Adriaan van Dis, Maarten 't
Hart, Gerrit Komrij en Marga Minco elk op mijn verzoek een volgend
hoofdstuk geschreven van /De Schrijver/, zoals deze estafetteroman
intussen was gaan heten.
En o.a. Gerard Reve en W.F. Hermans spelen een prominente rol in het
verhaal.
Joost Zwagerman tenslotte rekent in het (later geschreven) laatste
hoofdstuk genadeloos en subliem af met al deze 'groten' van de 20e eeuw.
Om straks de lange warme zomer door te komen wil ik deze hilarische
roman eenmalig uitbrengen als digitaal bulkboek, leesbaar op elke
laptop, desktop, mini of IPad.
*In juli en augustus a.s. stuur ik u dan per email elke week een
hoofdstuk uit deze roman, telkens dus door een andere auteur. *
Ik denk aan een prijs van rond de 7 euro om de kosten te dekken, minder
dan 1 euro per week-aflevering dus.
Elke week stop ik daar dan ook een '/korte samenvatting van het
voorafgaande/' bij door prof. em. Wim Klooster, plus onthullende
achtergrondverhalen over het ontstaan van deze estafetteroman, een soort
literaire '/who is who/' aan het eind van de 20e eeuw.
Ik ben heel benieuwd wat u van dit idee vindt. Geïnteresseerde docenten
mail ik op verzoek graag alvast wat fragmenten uit deze roman.





Bericht is binnengekomen via list-nederlands@digischool.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.