maandag 8 september 2014

Nederlandstalige Literaire klassieken online en literaire verhalenbank

Nieuw van BulkBoek

Literaire Verhalenbank

Er is nu een digitale Nederlandstalige literaire verhalenbank, met nu al meer dan vijftig korte en langere verhalen, klassiek en modern, op verschillende leesniveaus.
De verhalen zijn door u en uw leerlingen – geheel gratis - te lezen op elke desktop, laptop, notebook, tablet en zelfs op elke smartphone, ongeacht het merk en type. Dus al uw leerlingen hebben al deze verhalen altijd wel ergens onder handbereik.
De Pilot, met de eerste 50 verhalen, vindt u op www.bulkboek.nl
(In de verhalen kunt u met de + en – rechtsboven de bladspiegel aan uw eigen voorkeur aanpassen).
Deze Pilot is overigens mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse Taalunie.

Als er voldoende belangstelling is van docenten Nederlands zullen we nog honderden verhalen en afgeronde romanfragmenten uit de Nederlandstalige literatuur toevoegen. En uiteraard een docentenhandleiding.
Als u gebruik wilt maken van deze verhalenbank, stuur mij dan even een mailtje op theo.knippenberg@bulkboek.nl. Dan mail ik u graag meer informatie en houd ik u op de hoogte van de verdere ontwikkeling van deze verhalenbank.

Karel ende Elegast en Reinaert de vos nu gratis online

Naast de gratis literaire verhalenbank heb ik nu ook de eerste ´Nederlandstalige Literaire Klassieken´ online gezet.
U en uw leerlingen kunnen ze gratis lezen op elke desktop, laptop, notebook, tablet of smartphone op www.bulkboek.nl
Karel en Elegast is vrijwel af. Reinaert de vos volgt nog deze week.
Het gaat om ingekorte versies, specifiek voor het literatuuronderwijs, uitvoerig toegelicht, hertaald (rijm op rijm) maar ook met fragmenten uit de originele Middelnederlandse tekst, met digitale annotaties.
Deze digitale boeken hebben rechtstreekse links naar video´s (o.a. SchoolTV) en andere relevante websites als Literatuurgeschiedenis.nl en Lezen voor de Lijst.
De komende weken voeg ik meer klassieke titels toe. En we werken aan docentenhandleidingen.
Als u mij een mailtje stuurt op theo.knippenberg@bulkboek.nl houd ik u graag op de hoogte van de nieuwe titels in deze reeks

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.